Oblečení

11.05.2013 19:42

Nebudete vědět jakou velikost koupit na začátek. Odhady porodní hmotnosti podle ultrazvuku jsou +/- 0,5 kg.

Takže doporučuji jednu předpokládanou velikost (50/56) a z ní jednu sadu na cestu z porodnice  a jednu jako rezerva. Jinak bych nakupovala až 56/62, ale ne moc. Po porodu to půjde nejdřív krapet dolů a pak jako střela nahoru a pokud budete mít hodně věcí - nakonec je nestihnete všechny ani unosit. S miminkem do 1 měsíce, zvláště v zimním období, stejně ven příliš chodit nebudete. Taky máme oblečení, které měli pánové na sobě 1-3 x a pak konec (mikiny, svetřík).

Na rozsah, co koupit, jsem našla na webu velmi šikovný seznam - řídila jsem se podle něj a bylo to ok. Posílám odkaz

https://www.mamyseznam.cz/cz/vybavicka-pro-miminko-seznam/

 

Neosvědčily se mi mikinky s kapucí. S miminkem když cestujete je v sedačce a má čepičku - kapucka by mi jen více zavazela. Když mu ji oblečete doma, tak kapuci dáte pod záda a je to pro miminko opravdu nepohodlné. Optimální jsou mikiny bez kapuce, pružné a se zapínáním vepředu (alespoň ze začátku). Pravda, některé mikinky mi přišly, že jsou inspirovány ruskými mužiky.....což není zrovna můj styl.

 

Jinak stejné oblečení ve stejné velikosti pro dvojčata připravte se, že většinou neseženete a budete muset vyhlídnout v obchodě a pak objednat po internetu. Ne vždy se ale i tato taktika zadaří. Původně jsem si říkala, že je nebudu oblékat stejně, ale..... Dělám to a dokonce s radostí. Nakupování oblečení pro dvojčata ale leze hodně do peněz.

 

Polodupačky vs dupačky - byla jsem zastáncem dupaček. Ale už jsem i zastáncem polodupaček - zvláště v zimě ty velurové jsou úžasné. Je hůře se na to nasazují ponožky a když mimino objeví nohy...má často kaťata nízko u pasu :-)))

 

Na spaní overaly - super - na zimu buď velurové, pak už nic nedávám, anebo tenčí bavlněné, pak dávám pod ně body s krátkým rukávem (v zimě). V létě pochopitelně tenčí nebo jen body.

 

Spací pytle - jsem spokojená, používáme. Nějakým označením do jaké teploty v interiéru jsou určeny se neřídím. Používám vlastní úsudek a hlavně, zda má miminko teplé ruce, nos.

 

V zimě jsem ještě využila zavinovačku (hladkou čtvercovou z biobalvny), a když ji už nepotřebovali, ušila jsem na ně povlečení a ještě je používám na přikrytí v noci i přes spací pytle, pokud je hodně chladno.

 

Jinak mají ještě svou deku - tenčí bavlněnou a pak teplejší fleecovou na přikrytí během dne, když zadřímou únavou.

 

Nemoci a jiné problémy

Očkování

05.10.2020 20:30
  Nebudu se rozepisovat o povinném očkování. Já osobně patřím k zastáncům očkování a nechci vést polemiky. Jako zdravotník jsem si vědoma možných důsledků zanedbaného očkování, zejména při dnešním způsobu cestování i s opravdu malými dětmi. O zfalšované studii s autismem, která je notoricky...

Běžné dětské infekce

05.10.2020 20:10
V průběhu prvních tří let jsou respirační infekce zcela běžné. Dítě nemá ještě vyzrálý imunitní systém a tak každá infekce se projeví. Na druhou stranu tím, že je imunitní systém trénován, zlepšuje se jeho odpověď a v budoucnu bude lépe reagovat. Vyšší výskyt běžných infekcí je pak následně vždy...

Kyčle - široké balení

17.05.2013 08:33
Protože jsou dotazy na různých diskuzích na téma, co je široké balení, stručně popíši (naučila mě to sestřička u pediatra, taky jsem neuměla) a pokusím se časem vložit i video. Uvedu jenom příklad tam, kde jsou používány jednorázové pleny. 1. Zabalíte dítě do jednorázové pleny jako normálně. 2....

Stolice a větry

11.05.2013 20:23
Stolice Jsme na UM, takže naše stolice je ukázkové "piešťanské bahno" :-). Občas měli lehce nazelenalou - hnědo-zelenou - je to UM a délkou pobývání ve střevě. Není to popisovaná kritická brčálově zelená stolice z hladu. Pokud pije dítě, prospívá tak i nazelenalá stolice je ok.  My přebalujeme...

Rýma

11.05.2013 19:45
Rýma - u kojenců běžná věc. Zvláště tzv. zadní rýma. Dítě chrochtá, ale soplík není. Může se ale jednat i o reflux mléka - v rámci prohlídky pediatr prozkoumá. 1. Rýma trvá dlouho u kojence - i nekolik měsíců. 2. Není na ni žádný specifický lék - pokud nenaordinuje lékař (např. když soplík zelený...

Těhotenství

Papíry po porodu

04.06.2013 13:08
Vzhledem k tomu, že v posledních dnech a týdnech před porodem je vše nanejvýš hektické, doporučuji pečlivou přípravu všech dokumentů co budete potřebovat předem. A to i proto, pokud vše bude zařizovat novopečený tatínek, bude toho na něj moc a nebude vědět kam dřív skočit. Já jsem manželovi...

Výbava

Kojenecká váha

13.05.2013 22:36
Samozřejmě, že jsem koupila i kojeneckou váhu. Trnutí, zda přibírají, nepřibírají, prospívají, nají dostatek mléka atd... mě vedl jednoznačně k nutnosti váhu mít. Vážili jsme ob den, ve stejnou dobu - jako v porodnici. Manžel dokonce vyrobil grafy, kterými jsme se chodili k pediatrovi chlubit. No a...

Oblečení

11.05.2013 19:42
Nebudete vědět jakou velikost koupit na začátek. Odhady porodní hmotnosti podle ultrazvuku jsou +/- 0,5 kg. Takže doporučuji jednu předpokládanou velikost (50/56) a z ní jednu sadu na cestu z porodnice  a jednu jako rezerva. Jinak bych nakupovala až 56/62, ale ne moc. Po porodu to půjde...

Monitory dechu

11.05.2013 19:29
Pokud mělo dítě poporodní adaptaci špatnou - tak ano. Doporučí již v porodnici a často i zapůjčí. Jinak nevidím důvod k pořizování. Rozhodně se mi to zdá zbytečné, když má dítě po porodu Apgar skóre 10-10-10, prospívá a žádné potíže nemá. Znám holčičku, která je zdravá, poporodní adaptace ok,...

Chůvičky

11.05.2013 19:28
  Do rodinného domu, chalupy ano, do paneláku podle mne zbytečnost. Výjimky možná jsou velkometrážní moderní byty. Ale naše paneláky se rozhodně nevyznačují tím, že by v nich nebylo slyšet. Když miminko zapláče, uslyšíte. Navíc televizi si už nikdy nepustíte tak nahlas, jako když miminko...

Křesílko

11.05.2013 19:18
Koupili jsme obyčejné, bez vibrací (Chicco mia) a používám, když něco dělám v kuchyni nebo krmím oba najednou. Nechávám ale vždy na zemi - tam nemají kam spadnout. Čas pobytu tam omezuji, aby netrpěla záda. Nevím, kdo v originále tam ty závěsné hračky vymýšlel, ale mám podezření na jeho praktičnost...

Kočárek

11.05.2013 19:11
  Předně zapomeňte na všechny internetové diskuze, kde doporučují si ponechat vše až na poslední chvíli, abyste - měli jistotu, že to době dopadlo - ukojili svou pověrčivost (kočárek se nemá kupovat předem) - stále je pocit, že je dost času. Pokud si nepořídíte, co půjde do 20. týdne, tak se...

Cestování

Spaní

13.05.2013 22:34
Spaní je kapitola sama o sobě.   V půl roce nespí celou noc - jednou až dvakrát se v noci probudí a chtějí jíst. Nepomohla ani kaše odpoledne. Ovšem vstávání se nám posunulo na pátou hodinu ranní. A to je opravdu horor. Ani ne to, že vstáváme tak brzo - v létě je naštěstí už světlo, tak je to...

Co s sebou

11.05.2013 21:28
  Kromě vlhčených ubrousků určitě berte i desinfekční. Jedno náhradní kompletní oblečení pro každé dítě (nehoda - stolice, mléko, pročuraný - není náhoda). Alespoň tři látkové plenky - využívam, když moc pokaděný a vlhčené ubrousky by nebyly účinné - namočím a umyju. Přebalovací podložky - pro...

Krmení a přebalování

11.05.2013 21:11
Zodpovědně prohlašuji, že jediné místo ke krmení, které mě uchvátilo, je IKEA. Nicméně vždy to končí alespoň malým nákupem, což je negativum :-)). Pak využívám velká obchodní centra - vodu v lahvičce Vám rádi ohřejí v jakémkoliv fastfoodu ve vrchním patře nákupáku. I když jste tam ráno, kdy funguje...