Krmení a přebalování

11.05.2013 21:11

Zodpovědně prohlašuji, že jediné místo ke krmení, které mě uchvátilo, je IKEA. Nicméně vždy to končí alespoň malým nákupem, což je negativum :-)).

Pak využívám velká obchodní centra - vodu v lahvičce Vám rádi ohřejí v jakémkoliv fastfoodu ve vrchním patře nákupáku. I když jste tam ráno, kdy funguje pouze supermarket s potravinami  (mezi 8-9 hod.) Navíc si máte kde sednout a mají i místa- samostatné místnosti na přebalení. McDonald mě odrazuje tím kvantem lidí, a ne příliš příjemnou atmosférou. Ale je to pouze můj názor. Navíc McDonald je neoficiální známkou veřejných WC a tudíž to tam často tak vypadá. Čerpací stanice nezkouším, podle kvality záchodů pro dospělé, nepátrám po možnostech pro děti. 

 

Jak transportovat mléko... toť otázka

Nejčastěji v lahvičce a v nějakém termoobalu. Kojící maminky - mají obal nejlepší, ale bohužel my ostatní pátráme po nějakém jiném - rovněž vyhovujícím.

Nejčastější jsou polystyrénové - teplotu neudrží, láhev tam lítá, třepe se, tím se více ochlazuje.I já jsem zakoupila. A byla hodně zklamána.

Homemade řešení - balení podle manžela/fyzika - ohřát mléko nebo vodu na vyšší teplotu, zabalit láhev do alobalu, pak do novin a strčit např. do fusaku. Funguje moc dobře. Jen je dobré mít s sebou teploměr na zjištění teploty jídla.

Pro vyšší třídu - existují dětské kojenecké termosky, na které lze našroubovat víčko a savičku od Avent. Mají i kryt jako termoska. Pak se k ní dají dokoupit pítko, víčko a brčko. Značka Pacific Baby a stojí (250 ml) cca 500 Kč.

Mám je doma, fungují, před tím, než tam dám mléko, vypláchnu horku vodou, abych snížila ztráty  a UM dávám cca 55 st. Na 39 st. se ochladí cca za 2,5 hod. Nutno ale vyzkoušet. Nevýhoda - nelze jednoduše ohřát, pokud je teplota nízká. Nutno přelít do lahvičky, vodní lázeň atd. Ale pokud jíte á 3 hodiny, je to na cestách k nezaplacení - nic nemíchám, nepřelévám... pouze digitálním teploměrem změřím teplotu mléka  a buď otevřu a nechám vychladnout anebo rovnou láduji. 

 

Jinak stále s sebou nosím odměřenou převařenou kojeneckou vodu v lahvičkách (ve velkých) a v jiných lahvičkách prášek UM odpovídající poměrově vodě v lahvičce. Nechám ohřát vodu v lahvičce, přisypu z druhé lahvičky adekvátní, předem odměřené množství UM, protřepu, rozdělím na dva díly do obou lahviček a každý pán má hned baštu. Balím vždy o jedno jídlo navíc, než bychom jedli. Už se mi několikrát stalo, že z nějakého důvodu jsme se zdrželi na cestě  a tato do zásoby připravená porce navíc byla k nezaplacení.

Jinak obdobným způsobem - rozdělování mléka do dvou lahviček po přípravě v jedné - jsem využila v rámci postupného zvyšování mléčné porce. Zdálo se mi totiž dělat každému pánovi (když jsem měla pocit že by vypil víc) o 30 ml více mléka moc. Takže při rozdělení mezi oba, to bylo pouze o 15 ml. Je to tak trochu šetření, ale ve škole mě kdysi dávno soudružky učily, že jídlem se nemá plýtvat :-))))))