Spaní

13.05.2013 22:34

Spaní je kapitola sama o sobě.

 

V půl roce nespí celou noc - jednou až dvakrát se v noci probudí a chtějí jíst. Nepomohla ani kaše odpoledne. Ovšem vstávání se nám posunulo na pátou hodinu ranní. A to je opravdu horor. Ani ne to, že vstáváme tak brzo - v létě je naštěstí už světlo, tak je to ok, ale já už v šest ráno mám děti oblečené, nakrmené, přebalené, spokojeně si hrající a přemýšlím co dál. Jelikož je brzo ráno, žádnou hlučnou činnost si nedovolím dělat (taky nechci budit manžela a dceru a sousedy ), takže vysávání, mixování stravy pro děti, praní, myčka, atd. nepřichází do úvahy. Většinou žehlím (to je takové tiché a pst-pst, co dělá pár a  fascinuje oba pány). No a minule jsem si umyla okna. To si myslím, že fascinovaně koukali z protějšího paneláku na bábu, co v šest ráno mydlí okna, jako na zjevení. Fakt je ale ten, že než pánové jdou na svačinku - kolem 9 hod., já už mám v bytě uděláno skoro vše. Navíc jsou ráno vždy klidnější a docela dobře se zabaví cca 1-2 hodinku sami. 

 

Nikdy je neuspáváme. Večer se převlečou do pyžamka, v postýlce nakrmí (cca od 4. měsíce už nechtěli se krmit v náručí a preferovali ležení na podložce), odbrkneme, nasadíme univerzální umlčovadlo (rozuměj dudlík) a zavřeme dveře. Hrací kolotoč nad postýlkou nepouštím- kdybych pustila jeden, bylo by mi líto sousedního pána, ovšem pustit oba naráz by bylo smrtelné pro mě - ten disharmonický kravál by mě strašil ze spaní.  Někdy chvilku řádí než usnou,ale pokud vyloženě nebrečí, nechodíme tam.

Nejnověji si našli zábavu - večer si vyberou dudlík a jezdí s ním po šprušlích postýlky jako zkušení trestanci hrnkem po mřížích a pak ho upustí na zem. A čekají..... Několikrát tuto hru zopakujeme - já dudlík vyšťourám z pod postýlek, umyju, zastrčím do pusiny a jedeme další kolo. Nicméně trvá to tak 2-3x, pak usnou. Asi je to zkouška mé ostražitosti a toho, zda jsem na blízku. V noci pro jistotu přisouvám k postýlkám malý kobereček - neboť občas tuto hru hrají i po nočním krmení, aby padající dudlík netřískal o plovoucí podlahu a nebudil sousedy ( v panelácích mají skoro všichni ložnice resp. rozvržení využití pokojů tétměř stejné :-))).

Nad ránem se probouzejí sami a špiónují. Od kdy se naučili plazit, otočí se  v postýlce směrem k naší posteli, koukají  a brblají si pro sebe. Jelikož jsme několikrát vstávali i o půl čtvrté- zavedlo se pravidlo, že do pěti - půl šesté se nevstává a brblání ignorujeme. Pokud je nutno jdu zvednout dudlík, umyju, zastčím, ale nemluvím, oční kontakt nenavazuji a lezu do svojí postele. Celkem to slaví úspěch, budíme se standardně a s úsměvem - všichni.

 

Denní spaní je proměnlivé ve smyslu 1/2 hodiny. Vypozorovali jsme kdy se jim zavírají oči a jsou nerudní a začali jsme je v té době dávat spát. Usínají opět sami většinou do cca 5-10 minut.

https://www.toplist.cz/" target="_top"> src="https://toplist.cz/count.asp?id=1565541" alt="TOPlist" border="0">